ardabaranburcak yazdı:Bir gün kullanma hayaliyle yaşadığım lensler kendileri.
İtiraf etmeliyim ki benim de...
Moderatörler: biunlu, Esat Sanlav, Ubeyd
ardabaranburcak yazdı:Bir gün kullanma hayaliyle yaşadığım lensler kendileri.
DrOpMaN yazdı:Beni etkileyen bu olmuş olabilir. Sizin bu fotoğrafınız farklı, çok beğendim. Kutlarım, güzel bir kare.
DrOpMaN yazdı:Engin üstad da denemiştir mutlaka, burada görüş belirtirse mutlu oluruz.
castrobey yazdı:DrOpMaN yazdı:Engin üstad da denemiştir mutlaka, burada görüş belirtirse mutlu oluruz.
Enteresandır, son birkaç zamandır bu lenslerle ilgili birkaç şey yazmak istiyordum. Pas gelmişken vurayım bari:)
Öncelikle seride 4 lens var, onu belirtelim. 10.5mm, 17.5mm, 25mm ve 42.5mm. Hepsi de 0.95 diyaframlı. Bu seride en çok tutulan lenslerden biri 25mm olanı. Açısından dolayıdır herhalde, diğerlerinden çok daha fazla rastlıyorum kullanıcısına.
Lenslere genel olarak baktığımda, hepsinin ortak ve süper diyebileceğim özelliği, close focus performansları. Büyütme oranları, sistemdeki benzer odak uzaklığındaki muadillerine göre çok çok iyi. Mesela 25mm'ninki 1:4 gibi. Yani neredeyse yarı (daha doğrusu çeyrek) makro diyebiliriz. Bu da 17cm'den netleme yapması anlamına geliyor. Olympus 28mm 1.8'e bakalım; 1:8.33 büyütme, ve min. 24cm'den netleme sonuçlarını görüyoruz. Sadece 25mm değil, tüm modellerde buna benzer sonuçları görebiliyoruz.
Lensler manuel netlemeli, ağır fakat sağlamlar... malzeme kaliteleri ve kullanırken verdikleri güven hissi ise muhteşem.
0.95 diyafram faktörü tabii ki çok önemli. Hele ki bizimki gibi küçük sensörlü, dolayısı ile ışık ihtiyacı yüksek bir sistemde daha da önemli. Lakin yine şahsi fikrim; bu lensleri, mecbur kalmadıkça 1.8'in altında kullanmamak gerektiği. Zira daha açık diyafram değerlerinde, özellikle bizim gibi kit lenslerle dahi keskin sonuçlar almaya alışmış bir kullanıcı kitlesini tatmin edecek sonuçlar vermediğini düşünüyorum. 1.8'den sonra toparlanıyor, 2.8'de süper oluyor tamam da, e zaten ben o değerlerle, daha ucuza alabildiğim, çok daha hafif, üstelik otomatik netlemeli sistem lensi ile kullanabiliyorum makinemi. Yani şunu diyeyim; genel olarak, fotoğraf amaçlı kullanım için çok uygun seçenekler olduklarını söyleyemeyeceğim. Ha, devamlı kapalı mekanlarda konser fotoğrafları çekmeniz gerekiyordur misal, o zaman size biçilmiş kaftan olurlar.
Fotoğraf için uygun olmadığımı düşündüğümü belirttim. Peki video için nasıl uygun oluyorlar? "Filmciler" bilirler; bir sahnede ışık, kullanacağınız en açık diyaframa göre ayarlanır sahnede. Aynı sahne içinde, farklı açılardan, farklı lensler kullanarak yapacağınız tüm çekimler, bu belirlediğiniz diyaframa göre yapılır mümkünse. İşte elinizde benzer özellikleri haiz bir lens seti varsa, işiniz çok kolaylaşır. Bir de fotoğrafta (yerine göre) gerektiğinde yapıyoruz uzun pozlamayı, kısık diyaframla da görüyoruz işimizi lakin videocular bu denli esnek olamıyorlar maalesef. Lenslerin manuel odaklamalı olması, follow focus ile kullanım kolaylığı, kademesiz diyaframı (içlerinde sadece 25mm'nin ilk versiyorunda yok de-click diyafram bileziği) gibi faktörler de var tabii ki videoda avantaj hanesinde. Bu arada kademesiz diyafram kullanabildiğiniz gibi, halkayı 180 derece çevirerek kademeli diyafram moduna da geçebiliyorsunuz.
Konum ile alakalı bir örnek vereyim. Mesela blok çikolatadan birkaç mm kalınlığında bir parçayı keserken, çikolata kırılarak (adeta küçük bir patlana olur) düşer yana. Şimdi bu sahneyi, çok yakından çekilmiş, kırılan parçaların fluya düştüğü bir ağır çekim sahnesi olarak düşleyin. Bunu başka lensle bu denli etkileyici çekmeniz zordur.
Zaten, firmanın da bu lensleri video çekenleri hedefleyerek yaptığı da aşikar bence.
25mm için klasik dedik. 17.5, bizim makinelerde 35mm, BlackMagic Pocket'te ise 50mm'ye denk gelen açısıyla yine video işi için vazgeçilmez denecek bir lens bence. 42.5'in fazlaca alternatifi oldu. Ucuz istiyorsan Oly 45mm 1.8'i al, kurtul. Olmadı, aynı paraya Oly45mm 1.2 var. Hem de Pro serisi, yalıtımlı. Ve henüz bu lensi kullanmadım ama en açık diyaframda (1.2) dahi, Voigtlander 42.5'ten daha keskin olduğuna eminim. Yeri gelmişken Panasonic 42.5'mm 1.2'yi de analım. Fiyatı biraz daha pahalı ama kesinlikle (yine fotoğrafçılar için söylüyorum) Voigtlander 42.5'ten daha iyi bir seçenek. Üstelik tüm bunları, satışta bir Voigtlander 42.5'im varken söylüyorum.
Bu 4 lens içinde, fotoğraf amaçlı kullanım için en verimlisi 10.5mm bence. Sistemdeki geniş açı kıtlığında, çölde vaha resmen bu lens. Yine kıyası yaparken, kullandığım lenslerden Kowa 8.5 2.8 ve Olympus 12mm 2.0'ı düşünüyorum. Kowa'nın açısı çok güzeldi. Sağlamlığı Voigtlander'i aratmayacak kadar iyiydi. Keskin mi keskin... üstelik geometrik bozulması yok denecek kadar azdı ama işte diyafram 2.8'di (T3.1) Olympus 12mm ise zaten kendini ispat etmiş bir lens. Küçük, keskin, güzel bir lens. Yine diyaframa takılıyoruz bunda da. Şimdi belki diyeceksiniz ki "n'apacaksın arkadaş daha açık diyaframı?" Özellikle gece manzara çekimlerinde, açık diyaframın ajantajı net olarak çıkıyor ortaya. Hele ki milkway falan çekecekseniz, sistemde sizin işinizi daha iyi görecek bir lens yok bence. Diğer 3 lensin de, yakın değerlerde alternatiflerinin olmasına karşın, 10.5mm bu konuda kesinlikle rakipsiz.
Lens özelinde sormak istediğiniz bir detay olursa, bildiğim - dilim döndüğü kadarı ile cevaplamaya çalışırım.
(Başlığı "manuel lensler"den "diğer markaların sistem lensleri" altına taşıyabilirsek daha faydalı olacak sanki.)
castrobey yazdı:....
o_an yazdı:Engin bey, ne desem bilemedim. Çok faydalı bilgiler, bu lensler hakkında yanlışlarımız vardı bizi aydınlattınız.
Bende om lensler hakkında sizden bilgi almak isterim. Bildiklerinizi yazabilir misiniz? Birde günümüz lensleri ile kıyaslayınca, optik kaliteleri arasında farklar nelerdir? Vakit ayırıp yazabilirseniz çok sevinirim
DrOpMaN yazdı:castrobey yazdı:....
Teşekkürler Üstad'ım. Eğer bu lensler eskisi gibi Cosina olarak sunulsaydı geçmişte olduğu gibi (Canon, Nikon uyumlu) yüzlerine bakmazdım; bakmadım da zaten geçmişte. Ancak "Voigtländer" olarak sunulunca ve teknolojisi geliştirilmiş düşüncesiyle dikkat ediyor insan.
f/0.95 diyafram açıklığı önemli bir özellik ve her açıda bu diyafram değerinin muhafaza edilmiş olması da güzel bir teknolojik beceri firma açısından.
Leica'lara ve Zeiss serisine en iyi alternatif olarak olarak gösteriliyor; alternatif konusuna şüphe ile baktım her zaman. Önyargı olabilir, olmayabilir de...
Diyelim ki 10,5mm aldığımızda bunu 2x Krop çarpanıyla hesaplayıp değerledirmemiz gerekiyor değil mi; yani 21mm? Yoksa 10.5mm olarak mı görecek bizim m43 makineler.
Tekrar teşekkürler bu aydınlatıcı, ezber bozan bilgiler için.
ozturert yazdı:"Yani şunu diyeyim; genel olarak, fotoğraf amaçlı kullanım için çok uygun seçenekler olduklarını söyleyemeyeceğim."
Buna katılmıyorum. Bu lensler f0.95'te de iyiler. f0.95'te MTF değerleri en süper değil, kontrastları de Zeiss Otus kadar değil ama kendilerine has bir karakterleri var ve gözü hiç rahatsız etmiyorlar. Yani fotoğraf için de rahat kullanılırlar. Ben kızımın birsürü fotoğrafını çektim 25mm f0.95 ile. Leica 25mm f1.4'ten farklı bir karakteri var ve çocuk fotoğrafı için çok idealler (çocuk sabitken tabi ).
Türkiye'deki dert kur derdi. Artık 1000$ ve üzeri lenslere ulaşmak aşırı zor.
DrOpMaN yazdı:Eveeeet! Aradığımı -kısmen- buldum. Bu başlık altında yazılanları büyük çoğunlukla doğrulayan bir kıyaslama...
4xmm Portre lenslerini çarpıştırmışlar. Hem Voightlander, hem Olympus, hem de Lumix lensleri hem de.
https://mirrorlesscomparison.com/micro- ... er-42-5mm/
Bu kıyaslamayı 25mm için bulabilseydim mükemmel olacaktı ama bu da bir bilgi. Paylaşıyorum...
“Manuel Lensler” sayfasına dön
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir