Mesajgönderen erhanmeco » Prş Tem 18, 2019 9:25 am
Megapiksel önemli ama sadece büyük baskı alanlar için önemli (75x50cm ve üstü). Neden bu ölçü, çünkü bu ölçü standart bir sergi ölçüsü ve 300 DPI'da 54 megapiksele denk geliyor. 54 megapiksel'in altındaki fotoğraflar, dijital olarak yeniden oluşturularak basılıyor. (Büyütülerek demiyorum, büyütme diye bir şey yok, fotoğraflar verilen boyutta yeniden oluşturuluyor.)
Sosyal medyada fotoğraf paylaşanların böyle bir çözünürlüğe ihtiyaçları var mı? Şimdilik(!) yok. Neden şimdilik? Mevcut internet bağlantı hızları, yaygın işlemci/grafik işlemci hızları, yaygın ekran çözünürlükleri 4K'yı henüz standart haline getiremedi. Şu an 1080p standardında fotoğrafınızı 2 megapiksel görebiliyorsunuz. Sosyal medyaya yüklenen fotoğraflar da şu an bu standartta. Eğer 4K bir monitörünüz varsa 8.5 Megapiksel görme şansınız var. 8K'da ise bu çözünürlük 33.2 Megapiksele çıkacak. 8K standart haline geldiğinde 16-20 megapiksellik fotoğrafları tam ekranda görüntülemek için büyütmeniz gerekecek. Ve büyütme her daim kaliteyi düşürür.
Bir diğer avantajı ise crop olanağı. APS-C Modda (Odak uzaklığı x1.6) 42'den 18, 61'den 26 Megapiksele crop imkanı sunuyor ve bunu doğrudan vizörden görebiliyorsunuz. Yani 70-200mm lensinizi 115-320mm kullanıp, 26 megapiksel gibi çok tatminkar bir çözünürlük elde edebiliyorsunuz.
Tüketicinin zarar göreceği görüşüne çok katılmıyorum, çünkü A7R serisi her şeyden önce bir tüketici kamerası değil. Bu işi hobi olarak yapan adamın almaması gereken bir kamera, çünkü ihtiyacı yok. Bu kamera fotoğrafı iş veya sanat olarak icra eden insanlar için üretilmiş bir kamera. Bir diğer faydası da şu olacak; Mercedes S serilerini bilirsiniz, en pahalı en lüks modelidir. Mercedes S serisinde 10 yıl önce ekstrem ne teknoloji varsa, 10 yıl sonra bizim kullandığımız otomobillerde aynısı çıkar. Aynı şey kameralar için de geçerli. Bu sıçarama M43 dahil (Eğer yaşarsa) 30-35 mpx çözünürlüklere çıkmasını sağlayacak. Bu da M43 lenslerine yatırım yapmış, sistemi seven ancak daha yüksek çözünürlük istediği için FF'e geçme zorunluluğu doğan insanların derdine derman olabilir. Daha küçük sensörlü veya 16-20-24 megapiksel kameraların daha ucuzlamasına sebep olabilir.
Ben dijital fotoğrafa ilk adım attığımda Olympus C-70 Zoom bir kompakt kameram vardı, 6 megapikseldi, 1.000 dolar para verip almıştım. Şimdi 1.000 dolara 24-36 megapiksel FF kamera alabiliyorsunuz. Yeni başlayanlar 400-500 dolara 24 Mpx APS-C kamera ile başlıyorlar. O nedenle bu tür gelişmelerden her zaman tüketici kazanç sağlar.
Bu kameranın başarısı Orta Format kalitesini, orta formatın dezavantajlarını yaşamadan FF gövdede sunması. (Orta formatın dezavantajı lenslerinin en fazla f/2.8-3.5 diyafram açıklıklarına sahip olması) Bu modelle GFX 50R ve GFX 50S'i direk yok etti Sony. (GFX 100 Hariç, o gerçekten çok çok başarılı bir kamera). Aynı zamanda 42 Magpikselden 61 megapiksele %50'ye yakın bir sıçrama gerçekleştirirken, dinamik menzilini de 1 stop daha arttırmayı başardı. A9'un netleme sisteminin entegre olduğu kamera (Ki DSLR'lar da dahil, piyasadaki en başarılı netleme sistemi), ilk defa videoda da "gerçek zamanlı göz izleme" sunuyor. 242 megapiksellik High-Res Shot'u da muazzam. Bunlar gerçekten büyük bir sıçrama.
Bu nedenle, bu kameranın sundukları için 3.500 dolar bedava bir fiyat. Aynı fiyata doğru düzgün bir netleme sistemi sunamayan DSLR boyut ve ağırlığında, lens çeşitliliği olmayan, 47 Megapiksellik Panasonic S1R var. Unutmayın bugün 42 Megapiksellik FF A7R II Amerika'da E-M1 Mark II ile aynı fiyata satılıyor (1.500 Dolar). Bu da A7R III ve IV çıkması sayesinde.
Av. Erhan Meço (İzmir)
http://500px.com/erhanmecohttps://flickr.com/photos/erhanmeco/FF CSC: Sony A9 - Sony A7R IV - Sony A7R III
APS-C Compact: Fujifilm X100V+WCL-X100-II - Fujifilm XF10
Sony 16-35mm f/2.8 GM - Sony 24-105mm f/4 G OSS - Sony 24-240mm f/3.5-6.3 OSS
Sony 70-200mm f/2.8 GM OSS - Sony 24mm f/1.4 GM - Sony Distagon T* 35mm f/1.4 ZA
Sony Planar T* 50mm f/1.4 ZA - Sony 85mm f/1.4 GM - Sony 90mm f/2.8 Macro G OSS
Sony VG-C3EM - Godox V1 - Godox X1T-S - Nissin i40
Gitzo GK1545T-82TQD - Benro C-2691T+B1 - Manfrotto MK 190XPRO3-3W